Frequently ask questions

Kan ik met mijn huisdier op uitstapjes en excursies gaan?

Huisdieren zijn niet toegestaan op onze toeristische locaties of aan boord van onze boten.

Anderzijds belet niets u om met hen op het jaagpad te wandelen, zolang u zich uiteraard verantwoordelijk gedraagt wanneer uw viervoeter zich moet ontlasten, door u plastic zakjes ter beschikking te stellen.

Zijn de bootactiviteiten toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?

Helaas zijn onze bootactiviteiten niet toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel.

Deze beslissing, die geenszins discriminerend is, ligt veeleer in de lijn van onze wens om onze bezoekers de best mogelijke service te bieden, zowel wat comfort als toegankelijkheid betreft.

Is er ruimte om mijn baby te verschonen?

Al onze toeristische plaatsen langs de rivier en onze boten zijn uitgerust met luiertafels.

Magnetrons zijn ook beschikbaar om gerechten en pannenkoeken op te warmen.

Moet ik mijn instaptickets van tevoren boeken?

Voor bootactiviteiten is het niet verplicht, maar wel sterk aanbevolen, om uw instapkaartjes van tevoren te reserveren. Zo voorkomt u onaangename verrassingen op de dag van uw bezoek en het risico dat u niet aan boord kunt omdat er onvoldoende plaats is aan boord van de boot.

Groepen wordt verzocht ten minste 15 dagen van tevoren te reserveren bij de reserveringsdienst op +32 78 05 90 59 of per e-mail op info@voiesdeau.hainaut.be.

Vanaf hoeveel personen kunnen we genieten van het groepstarief?

U moet met een groep van minstens 20 personen komen.

Wat zijn de verschillende geaccepteerde betalingswijzen?

Wij aanvaarden contante betaling (Europese munt) en betaling met kaart. Cheques worden niet aanvaard.

Gelieve er ook rekening mee te houden dat onze boten en cafetaria's niet zijn uitgerust met bankterminals. Neem daarom contant geld en wisselgeld mee om uw consumptie bij de elektrische automaten te betalen.

Worden boottochten gehandhaafd bij regenachtig weer?

Tenzij er sprake is van uitzonderlijk slechte weersomstandigheden of technische problemen buiten onze controle, worden onze boottochten gehandhaafd.

Neem wel regenkleding en geschikt schoeisel mee voor het geval het slecht weer is.

Wat zijn de verschillende cateringmogelijkheden?

Met uitzondering van het restaurant La Cantine des Italiens, bij de hydraulische lift n°1, zijn onze toeristische plaatsen langs de rivier en onze boten niet ingericht voor het bereiden en serveren van warme maaltijden.

Zijn er parkeermogelijkheden op het terrein en hoeveel moeten we betalen?

Elk van onze toeristische plaatsen aan de rivier beschikt over een grote parkeerplaats die volledig gratis is, met parkeerplaatsen voor gehandicapten bij de ingang.

De machinekamer van de hydraulische lift n°3 beschikt echter niet over parkeerplaatsen: u wordt aangeraden uw auto te parkeren op de (eveneens gratis) parkeerplaats die zich op ongeveer 150 meter afstand bevindt, onder de brug van de N55 (Rue sous le Bois te 7110 Strépy-Bracquegnies).

Zijn er toiletten aan boord van de boten?

Ja

Waar bestaat de boottocht uit?

Deze tocht omvat het oversteken van een meer dan 100 jaar oude hydraulische lift (geklasseerd als UNESCO-werelderfgoed) en een sluis, verschillende beweegbare bruggen, en wordt begeleid door een gids. Een bezoek aan een machinekamer maakt de cruise compleet. De heen- of terugreis gaat per kleine toeristentrein.

Hoe lang duurt de cruise?

De klassieke excursie duurt 2u30, de cruise zelf 1u30.

Is het nummer +32 78 05 90 59 een toeslag?

Nee, u kunt met een gerust hart onze reserveringsdienst bellen.

Is het mogelijk om de kabelspoorbaan van Strépy-Thieu over te steken?

Dit maakt niet langer deel uit van ons aanbod, maar u kunt de grootste bootlift van Europa oversteken door deel te nemen aan onze maandelijkse dagtocht, de "grande boucle des ascenseurs", waarvan u de informatie hier kunt zien.

Logo Wallonie Destination Qualité
Logo Access-i
Logo Centrissime
Logo Wallonie